Straatambassadeurs

Straatambassadeur

Het streven van de Wijkraad en de Wijkbudgetcommissie is om in elke straat van Lasonder – ’t Zeggelt – Boddenkamp een of twee aanspreekpunten per straat te hebben. Het is voor ons onmogelijk om te weten wat de wensen en verlangens van de bewoners zijn als het gaat om verbeter-, of verfraaiingspunten in een straat in onze wijk. Om de communicatie met de bewoners te verbeteren hebben wij reeds straatambassadeurs in diverse straten in onze wijk.

In Lasonder – ’t Zeggelt zijn al velen actief, maar de (nieuwe) Boddenkamp is nog bijna blanco terwijl verwacht mag worden dat daar ook het nodige speelt met betrekking tot voorzieningen in deze nieuwe wijk met veelal nieuwe bewoners.

Wat verwachten wij van de straatambassadeur?

Niet veel meer dan “voeling” houden met wat er leeft in de straat; zijn er onveilige (verkeers) plekken, kan de straat wel wat meer groen, een speelplaatsje of i.d. gebruiken? Stem het af met de buren en doe een aanvraag aan de commissie Wijkbudget, dan kunnen we samen kijken naar de mogelijkheden. Ook de Wijkraad weet graag wat er speelt in de straten, zodat problemen of wensen in de diverse overlegmomenten met de Gemeente kunnen worden besproken.

Een keer per jaar organiseren we een ambassadeursavond,. De ambassadeurs kunnen hier kennis maken met elkaar en ideeën uitwisselen. Om te zien welke plannen er mede dankzij jullie, onze wijkambassadeurs, gerealiseerd zijn kun je een kijkje nemen bij de presentatie van de bijeenkomst van 22 mei 2018.

Voel je je geroepen om ook ambassadeur te worden? Meld je dan aan via het secretariaat van de wijkraad: secretariaat@wijkraad-lasonder-zeggelt-boddenkamp.nl

Ceciel Evers en Marijke Reehuis, namens Lasonder
Joke van Bussel, namens Boddenkamp
Alice Snijders, namens ’t Zeggelt.

Bijeenkomst straatambassadeurs 22 mei 2018

Dinsdagavond 22 mei 2018 werd weer de jaarlijkse bijeenkomst Straatambassadeurs Wijkraad LZB gehouden. Er was een oproep gedaan voor nieuwe straatambassadeurs vooral voor die straten waar tot nu toe nog geen ambassadeurs waren gevonden. Ook met name voor de sterke uitbreiding van de nieuwbouw Boddenkamp werden nog ambassadeurs gezocht.

Tot vreugde van de Wijkbudgetcommissie hadden een aantal aspirant ambassadeurs gehoor gegeven aan de oproep. Voor zo’n 10 ambassadeurs werd door de Wijkbudgetcommisie een powerpointpresentatie gegeven van de activiteiten die tot nu toe uit het wijkbudget zijn gefinancierd en welke plannen er nog zijn voor de toekomst. Gevraagd werd om inbreng van de straten voor nieuwe activiteiten die kunnen worden getoetst door de commissie op haalbaarheid, kosten en algemeen nut.

Het is NIET de bedoeling dat dit vervolgens door de commisie wordt uitgevoerd. Dit zal door de bewoners zelf moeten worden geïnitieerd. Wel kan de commisie hen op weg helpen en loodsen door de soms lastige regelgeving.

Het was een geslaagde avond en een aantal nieuwe ambassdeurs konden worden toegevoegd zodat de betrokkenheid van de bewoners beter kan worden vertegenwoordigd bij de Wijkraad en Budgetcommisie.

Op de agenda stonden de volgende items:

· Presentatie powerpoint wijkbudgetcommissie
             Presentatie Wijkbudgetcommissie gerealiseerde projecten en plannen

· Presentatie vernieude website www.wlzb.nl

· Toelichting voorzitter Wijkraad: Rolf Egberink

· Nieuwe leden voor de wijkbudgetcommissie gezocht

Hartelijke groet,

Ceciel Evers en Marijke Reehuis, namens het Lasonder
Joke van Bussel, namens het Boddenkamp
Alice Snijders, namens ’t Zeggelt.

Oproep bijeenkomst straatambassadeurs 31 mei 2017

Beste Straatambassadeurs

Het is al weer zo lang geleden dat wij elkaar gezien en gesproken hebben!
Het lijkt ons zinvol om 31 mei a.s. bij elkaar te komen en met elkaar van gedachten te wisselen over de besteding van ons wijkbudget.
Er is nog veel budget om dit jaar te besteden beschikbaar. Het zou jammer zijn wanneer er wél mooie plannen leven, maar we deze niet kennen en dus niet kunnen realiseren.
Budget dat we niet besteden, mogen we niet meer reserveren voor het volgend jaar en gaat dus terug naar de gemeente.

Graag zien we jullie: 31 mei a.s. van 20.00 tot 21.00 uur. (locatie volgt).
Bij voorkeur per ommegaande en anders vóór 24 mei a.s. een mailtje naar ons of je komt! Dit in verband met de locatie. Mail naar alicesnijders@ziggo.nl

DE AVOND GAAT IN IEDER GEVAL DOOR!!!  –  We hopen op jullie reactie en komst!

Op de agenda in ieder geval:

· De vernieuwde website
  · Presentatie powerpoint wijkbudgetcommissie
  · Nieuwe leden voor de wijkbudgetcommissie gezocht

Hartelijke groet,
Ceciel Evers en Marijke Reehuis, namens het Lasonder
Joke van Bussel, namens het Boddenkamp
Ellen Swelheim en Alice Snijders, namens ’t Zeggelt.